tisdag 28 juli 2009

Mamma Martyr...

Varför ska man som mamma få stå ut med elakheter som ploppar ur ens barn, både från vuxna och mindre vuxna.
(Frågan är om de är ålder eller mognad som avgör då ens barn är vuxna)
Jag fick i dag efter ett hastigt avslutat samtal ett sms från ett av mina barn
följande gick att läsa : Dra åt helvete, du spelar bara martyr!
De efter att jag försökt förklara att jag faktiskt inte orkar med dennes svammel nu när jag inte mår bra....men på ett finare sätt.
Mitt barn har problem med sin ekonomi och påpekar de flera ggr dagligen.
Och blir irriterad då jag inte hjälper till känns de som. (jag säger inte att de är så)
Men jag är av den inställningen, väljer man att flytta, bo långt borta, skaffa sig övermäktiga utgifter så måste man tänka om.
Kanske flytta tillbaka hem, jobba, spara pengar och utbilda sig.
Skaffa billigare vanor och intressen....

mvh mamma martyr!! ;-)

1 kommentar:

Eija W sa...

Jag håller med.
Man kan hjälpa sina ungar till en viss gräns men inte att dom ska ta för givet att man i tid och otid ska kunna slänga till dom pengar när dom har slut.. Nångång måste dom bli vuxna och stå för det dom gör..
STÅ på dig..