onsdag 26 augusti 2009

OBSERVERA ATT...

De förra inlägget är taget från dagens NSD, inget jag tycker eller tänker.
Men jag tycker att vissa personer som påpekar att andra tar sig raster osv ska tänka till.
En person på min arbetsplats sågs röka 17 ggr på en arbetsdag på 8 timmar. Räkna själva...

Då jag går till mitt arbete går jag dit för att arbeta, kafferast hinner jag sällan med.
Men iof så har vi fått information om att kafferaster inte är självklara. Dom får man om tiden räcker till. Om jag mot förmodan hinner blir de vid 10.30, då brukar de ibland bli en lite lugnare stund. Som i dag tex, först hade jag full fart till kl 10.20 sedan lugnt 40 minuter. Jag erbjöd mig hjälpa mina arbetskamrater men flera hade riktigt lugnt just den tiden.
I vårt arbete är de antingen eller kan man säga, antingen är de så stressigt så vi får jobba oss sjöblöta i svett, så var de fram till 10.20 i dag tex, eller så har vi riktigt lugnt. Beroende på vårdtagare och deras hjälpbehov för dagen Eftersom vi jobbar med levande människor kan vi inte styra över hur dagen ser ut. Oväntade saker händer hela tiden. Och de gillar jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tumme ; )

Anonym sa...

Antag att det ligger till så men vad sysslade personen som såg någon röka ca i ggr halvtimmen med?