onsdag 18 november 2009

Jag är inte ett dugg bättre....

Fy på mig!
Jag är en bitter Ewa, jag har tänkt dumma tankar. Skämmas skulle jag.
I dag blev jag väckt av min granne, jag har ledig fm och bestämde mig för en välbehövlig sovmorgon.
8.40 vaknar jag av att grannen drar igång sin motorsåg snett bakom mitt sovrumsfönster.
Jag ligger kvar en stund men går sedan i duschen, ingen idé att försöka sova då någon kapar ved. Och klockan är ju faktiskt morgon. När jag kommer in i sovrummet efter min upp-piggande dusch står "grannen" och hugger ved förhand med en stor tung yxa....jag tänker utan att vara medveten om de själv : - "jävla sjuk pensionär, du verkar då klara allt"
Fy på mig, vad vet jag om alla hans krämpor...jag var en dum och elak person, jag uppförde mig precis exakt så som folk har uppfört sig mot mig då dom ifrågasatt min reumatism.
Alla har dåliga och bra dagar...skäms gör jag nu som en hund. Jag ska aldrig tänka så mer, min granne är dessutom väldigt trevlig. Fyy på mig och förlåt kära granne för de du inte vet att jag tänkte...

1 kommentar:

EijaW sa...

Vilka hemska tankar.... Din tunga blev nog helt svart av alla dumma saker du tänkte... nä Ewa. Jag skojar bara... Det visar ju bara att du är en människa av kött och blod.