tisdag 1 december 2009

Nu är de över....klart...färdigt.....

Jag har tagit mitt sista kortison-piller i morse. Kuren är avslutad och nu är de dax att börja med
Sulfasalazin som jag tidigare nämnde felaktigt som Salazopyrin, men dom är iof likvärdiga.
Jag gruvar mig....lusläst fass och bipack-sedel för att hitta en anledning till att låta bli.Men jag hittar inga egentliga anledningar så då kör vi väl.....???
De tråkiga är att de tar tre månader innan medicinen verkar fullt ut. Men den som väntar på nått gott...väntar aldrig för länge....
Hmmm ja de har man ju hört ända sedan barnsben...och ändå är de alltid tiden man brottas med... I övrigt går dagarna rätt fort här, jag börjar snart jobba igen hoppas jag. längtar tillbaka till röran....stressen och jäkten....Älskar mitt jobb. Igår träffade jag en kvinna som pga en sammanslagning hamnat i min arbetsgrupp. Hon var och handlade med en vårdtagare. Hon är så glad, pratsam och trevlig. Sådana arbetskamrater få en att längta till jobbet.

Inga kommentarer: