onsdag 30 november 2011

sista November

Det är grått, det är mörkt, det är blött.... fy tusan. Stormen viner runt knutatna, det tjuter knäpper och smäller. Herregud vad är de som har hänt med vårat klimat här i norr. I går trodde jag för en stund att vintern var här. Vi hade -10 grader då jag steg upp. Frosten låg som ett vitt täcke över marken och lungorna fylldes med ren kall luft på min morgonpromenad med långahunden. Lite kyligt var de så jag tog fram tjocka vinterjackan. Senare under dagen pälsade jag på mig för våran em promenad. Tjocka jackan, toppeluvan och vinterskor, nu skulle jag inte frysa. Men jag kom bara ut på bron då jag insåg att det var väderförändringar. Takdropp, slask och blött. Tog vår runda i vintermunderingen i alla fall och sedan då jag kom in kollade jag termometern + 5 , ja så de svänger :) Och nu har vi "höststorm". Jul jul strålande jul var är du???????

Inga kommentarer: