måndag 7 januari 2013

Nu är de gjort

Huset är städat och julen är bortplockad för denna gång. Älskar julemys men nu kommer solen, vårluften och ljuset tillbaka. Jag har lovat mig själv att min energi oxå ska byggas upp. Så nu kör vi gott folk.
Städa är ibland inte så tacksamt. Då maken kom hem satte han igång med att slipa trappan inför målningen. Nu har vi slipdamm över halva huset. Men i slutändan blir de bra. Trappan ska bli vit. Tjusigt :).

Dagen har rusat iväg, härligt.
Har varit ute med hundarna en bra stund. Lille Karl är otrolig, älskar att vara ute. Dyker i snön och springer över ängarna i flygande fläng. Vem påstår att chihuahuan är en stadshund:)
Nu ser jag fram mot skidåkning här på isen. Oj vad de kommer att uppskattas. Måste bara få tag i ett par pjäxor till mina antika skidor :). Ny utrustning behövs inte här i skogen i år. De får bli då jag ser att jag håller mitt intresse vid liv.



Inga kommentarer: