tisdag 5 februari 2013

Det är långt mellan inläggen

Sitter vid min dator och läser blocket. Plötsligt av sig själv ploppar min bloggsida upp. Mystiskt. Den ville väl visa att den fins. Min skrivlust har inte funnits senaste tiden varken i bloggen eller på facebook. Jag känner mig rätt less just nu på de mesta. Att vara sjukskriven och gå hemma är ingen höjdare. Jag trivs då jag "behövs" och jag vill leva ett socialt liv. Nu känner jag mest att dagarna går. Alla dagar är lika. Och den förbannade (ja jag svär) värken håller mig i ett järngrepp. Jag hatar smärta men har lärt mig leva med de. Men vissa dagar, som i dag känns extra jobbiga. Det är massa snö ute, jag har ingen bil och sitter fångad i på vår gård. Att vara hemma är skönt, men jag längtar så förfärligt efter lille Wille som är dagisledig i dag, Hade velat vara med honom och rita och mysa.  Fast iof så är de väl bäst att jag försöker vila mig i form. Bara ta de lugnt. Så jag gör väl de. Ska hänga en maskin tvätt, mitt enda måste i dag. Se en film, promenera och laga middag. fy så lång dagen i dag kommer att bli.

Inga kommentarer: