lördag 23 februari 2013

Lördag och sovmorgon

Vaknade nyss, av att tvn var på i sovrummet tyvärr. Tjej vasan, han som refererar åkningen stör min sömn. Ska jag skylla på honom eller min make. Hade han inte kunnat väcka mig på ett mysigare sätt?

Konstaterar att de är lördag men de kändes som söndag först eftersom maken slutade tidigt i går och vi hade en heldag tillsammans.

I dag har jag inga planer och måsten, känns skönt. Luleå spelar match mot Skellefteå i kväll. Faktiskt en av få matcher jag vill se.

Sollan undrade om jag ska komma med henne och några till på lilla och se matchen. Men efter förra hockeykvällen med middag där avböjde jag. Förra ggn var katastrof. Vi hade inte bokat bord, dom bar in ett utifrån som tog timmar att bli varmt. Maten fick vi vänta på från kvart i sju till efter åtta. Och då bestod maten bara av hemmagjord hamburgare och pommes. Vi hade hunnit ner på 11:ans i en paus och tillbaka i stället. Då vi väl fick maten var den kall och torr, ihåliga pommes mm. Så middag i källaren på lilla får vara för min del.

Vi tar Hockeykväll @ryssbält 116. Puben här öppnar vid middagstid ca 17.45 och pågår så länge vi själva önskar. Hälsar den som vill hjärtligt välkommen. Nedsläpp 18.30;)

Inga kommentarer: