fredag 8 februari 2013

Minnen/upplevelser som gör en glad

Ja kanske inte min formulering var exakt som rubriken men liknande. Då jag och min man gick och la oss igår kväll försökte jag småprata med honom. Jag hade svårt att varva ner och komma till ro och han låg och dummstirrade på nått "skit" på tv. Vi pratade om något och hamnade på upplevelser i livet som betytt mycket för en. Jag tänkte till. Så otroligt mycket man upplevt som fått betydelse i ens liv, saker man minns från tidiga barndomen som gjorde en glad och upplevelser fram till i dag. Jag har många episoder jag skulle kunna dela med mig av. Jag frågar min man om inte han har saker som han minns lite extra som gör honom varm och glad då han tänker på de. Han svarade mig inte ens på frågan, så ointressant var de. Fortsatte tigande stirra in i tvn, då jag frågar om de är så otroligt spännande på tvn slår han av och säger godnatt! Kul make! Jag låg länge vaken i går kväll och tänkte, lite tänkte jag på varför han gör som han gör. Vi har känt varandra sedan 2005 och han delar inte med sig av sitt liv, för mig är han i stort sett ett oskrivet blad fram till de året. Läskigt nästan. När jag väl släppt honom ur mina tankar låg jag länge och blickade bak i livet. Tänkte på de händelser som betytt mycket för mig. Minnen strömmade fram och jag blev varm och glad samtidigt vemodig över andra saker dom jag skulle stannat upp och njutit mer av. Nå väl allt detta var bara en reflektion från min sida, jag är sur på min make nu. Punkt! Han är en tråkmåns. Punkt!!! Jag blickar inte bakåt i dag, nu ser jag framåt. Till att börja med ser jag fram mot att träffa Sollan och Tommy i kväll. Söta Sollan fyller år i morgon och vi ska åka och gratta henne
:)











Inga kommentarer: