söndag 10 februari 2013

Så var de söndag :)

Lördagen gick fort. Riktigt fort! Vaknade, åt frukost och sedan åkte vi iväg med dottern och hennes kompis på hu, hu =hemligt uppdrag. Vi var till sanatoriet i sandträsk på spökjakt. Mer än de behöver ni inte veta ;). Ett café besök på " nyfiket" i Harads och en sväng förbi och kika på trädhotellet innan hemfärd. Hemma var vi lagom till "älg festen" i byn. Jaktlaget bjöd på köttsoppa i skolan här i byn. Lite underhållning osv. Säkert riktigt trevligt för dom som känner någon här i byn. Själv har jag ju bott här i bara två år och känner inte många alls. Men vad gör väl de, vi går sa vi efter att gulliga Bertil våran granne ringt och bjudit dit oss. Men jag vet inte. Kände knappt igen någon. Alla visste absolut vem vi är och var vi bor men jag kände mig mest dum helt ärligt.
Jag blandar ihop människor, vet inte vem som är vem och var folk bor. Jobbigt! Jag kommer nog aldrig lära känna folk här i byn för de är så länge mellan de gånger man ser dom att man glömmer vem dom är och vart man setts :)
Älgfest nästa år? Ytterst tveksamt! Gjorde ett försök men tyvärr kändes de inte bekvämt. Men man ska aldrig säga aldrig :)









Inga kommentarer: