onsdag 6 februari 2013

Tankar om ytlighet och vad som är lycka.

Jag funderar på hur vi människor är skapade. Varför strävar vi efter något hela tiden. Vill förändra något, köpa något. Vi är inte nöjda med hur vi ser ut, om vi är kort eller lång, smal eller tjock. De ska bantas hit och förändras dit. Så otroligt jobbigt att leva så. Jag har en enda önskan just nu, att bli frisk! Vet ni så är de. Jag kämpar med min träning för att mjuka upp mina leder och bli starkare. Jag petar i mig kortison och värktablettet, lite starkare i bland, mindre starka annars. Ibland kan jag tom vara utan, de ni. En seger då de händer. Jag blir galet less ytliga människor som bara ser sig själva. Varför inte stanna upp en stund i livet. Andas, njut. Du har inte ont någonstans, du kan röra dig obehindrat, du börjar inte dagen med mediciner. Du har kanske en fin familj, underbara barn. Trevliga djur. Bra bil, mat på bordet. Möjlighet att utöva intressen, lön varje månad. Trevliga vänner. Ta vara på de!!! Livet kan ändras fortare än du tror!

Inga kommentarer: