söndag 8 september 2013

Dagar blir till veckor

Dagar blir till veckor, månaderna rusar iväg.  Hösten är här. Jag älskar hösten, Det är vackert, luften är hög och klar. Känns ren på något vis.  Denna höst har inte varit som vanligt, vi har otroligt varmt. Kring 20 grader så gott som dagligen. Jag nästan längtar till kylan biter en o näsan.
Jag är sjukskriven sedan 16/8, de är inte roligt. Mitt vik som bemanningsplanerare tog slut och jag skulle gå tillbaka till hemtjänsten. Men de går tyvärr inte. Dagarna här hemma är fruktansvärda. Tråkiga, ensamma och jag blir tröttare och tröttare för varje dag som går. Jag önskar mig mer än allt annat en god hälsa och ett jobb som fungerar.  För att få dagen att gå har jag mina "måsten" med hundpromenader osv. Ska försöka komma igång med simningen igen också. Just nu är det dock lite svårt, senaste dagarna har kroppen verkligen sagt upp sig på mer än ett sätt.  Men jag gör som vanligt, gömmer mig bakom min fasad av glatt leende och smink.

Inga kommentarer: