söndag 20 april 2014

Påskdagen

Tredje lediga dagen och de märks på fler plan än ett, dels har jag kunnat varva ner och dels har maken och jag hunnit umgås så mycket att vi tjafsar om de mesta. Suckar tungt, de är inte roligt. 
Vi är trötta båda två och jag retar mig på massa små saker. Vi pratar inte med varandra, tvn är makens bästa vän. Och jag har aldrig varit en speciellt stor tv- tittare. Måste tvn vara på från de man vaknar till långt efter man somnat. Vi har tvn med oss, näst intill mellan oss i sängen till och med. 
Då Joakim och Angelina flyttar ska jag inreda ett Ewa rum i Joakims rum har jag beslutat. Orkar inte somna till pang pang , biljakter och oväsen varje kväll. 
Jag vill ha mysigt, tända ljus och lugn och harmoni i mitt liv. Jag ska skapa min egen oas där jag hämtar kraft. 
Bjuder på en bild på mitt hatobjekt för dagen 

Inga kommentarer: