onsdag 25 juni 2014

Så sjukt

Besök på reumatologen och middag i stan, jag är så glad att min make följde med mig. Fick dessvärre ingen omedelbar hjälp. Jag ska göra en hälsoutredning och om allt är ok får jag börja med Humira, de tror jag stenhårt på. Ett biologiskt läkemedel som har otroligt god effekt på reumatiska sjukdomar. Läkaren tyckte jag skulle ta prednisolon ett tag för att lindra inflammation och värk. Jag tog första dos i dag och har glömt hur jag påverkas. Jag blir stressig och effektiv. Inget ont som inte har något gott med sig. Jag har jobbat bort de som tyngt  mig mest på jobbet. Har jobbat över raster utan att märka de. Allt har gått i flygande fläng. Väl hemma kastade jag ut mattor, dammsög och satte igång en tvätt. Lagade middag, åt, hängde tvätt och på med en maskin till. Ut och vattna blommor och krukor, växthuset osv. 
Nu har jag kastat mig i soffan, väntar att hänga ännu en maskin men sedan ska jag bara vara. Från att knappt kunnat gå i trappan till övervåningen så springer jag i den nu. Så otroligt efter 12 timmar med prednisolon.  Jag vet tyvärr att de inte är ett långvarigt rus, de är första kicken då medicinen går ut i kroppen, jag tål inte denna behandling och kommer bara klara ett litet tag, hjärtat blir galet av detta tyvärr och dessutom är de inte bra med kortison annars heller. Men vad att göra?!

Inga kommentarer: