onsdag 11 mars 2009

Jag har allt jag vill ha, de är klart jag mår bra...som jag sa...

Ja precis så...Jag har allt jag vill ha, de är klart jag mår bra...som jag sa...Sitter i mitt "Nya Kök", vid mitt "nya bord", på mina "nya sköna stolar", lyssnar på bakgrundsljudet från min "nya stora platt-tv", värmen från min "nyinstalerade kamin" är underbar. Skriver på min "nya söta bärbara dator"
Jag kan fortsätta i oändlighet på de viset. Men är det lycka?
kan man bli lycklig av materiella saker? Svar JA, för stunden, men inte i längden. För mig är lycka något helt annat. Just nu är jag i en väldigt trött period, somnar så fort jag slappnar av, vid tvn tex, det spelar ingen roll vad klockan är. Men det finns en sak som får mig att må riktigt riktigt gott. Och de är stallet med dottern, mocka lite skit, pyssla på, hjälpa henne att ryckta. Och inte minst de timmeslånga promenader då hon rider runt i kvarteren här i Kalix. Med på ridturerna har vi ofta vår hund. Han gillar hästarna i stallet och hjälper gärna till att mocka(äter häst bajs).
I stallet glömmer man alla bekymmer, varvar ner, det går inte att stressa. Förut var stallet en del av livet, vi hade egen häst. En underbar haflinger. Först i dag har jag förstått hur mycket jag saknat detta...häst skit är balsam för själen!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjohoo...
Jag håller också med om att hästskit är balsam för själen. Utan stallet hade jag nog inte reparerat mig så snabbt från skillsmässan.
Och att mina fina naglar försvunnit i samband med att vi köpte emil.... det shitla ja i hahaha.
Lycka.... är att ha någon som man känner trygghet hos, någon som man kan krypa upp i famnen hos och känna "här hör jag hemma"... fast visst skulle jag vara lite lyckligare om jag hade en ny liten söt laptop hahaha.
Har föresten tagit gossen ut i skogen ensam idag och det gick kanoners.. skam den som ger sig va!
Nu ska jag plugga lite.
Kram till dig vännen!