torsdag 12 mars 2009

Sol på en molnfri himmel

Ja de är i alla fall vädret ute i dag, om sedan samhället såg likadant ut vore de bra.

Dagens tidning har inte mycket positivt att komma med. Fler kan förlora jobben är en rubrik. Eleverna på Kalixskolor kräver bättre mat, en hyreshusbrand i Luleå,en pappa som inte orkar mer....Knivdrama i Morjärv. Och mitt läsandet av tidningen börjar min tandvärk om, den som hade "gått över". Det bultar och dunkar, det river och sliter i hela min käke. jag döör.....
Nu måste detta åtgärdas i dag!!!


Så, några timmar senare: Nu är munnen åtgärdad, jag fick en tid redan kl tio.

Har hunnit jobba några timmar och är nu hem på lunch/middags rast. Tanden. (tänderna) det var, två är provisoriskt lagade.
Så skönt de känns, jag trodde jag hade tandvärk i tanden där en bit av en lagning lossnat, men så var de inte. Någon illasinnad bacill hade letat sig in under en gammal lagning i tanden bredvid.




Inga kommentarer: