torsdag 21 maj 2009

Årstider...och Landskap

Funderar lite på vilken årstid jag tycker är bäst. Sommaren med all sin prakt...absolut. Jag älskar värmen, solen, stranden och den varma sanden. Sena underbara sommarkvällar, daggen i gräset på natten. Ljuset dygnet runt.... Och inte mins älskar jag den underbar känslan av lycka som man har på sommaren. Pirret i magen, orken att njuta av livets underbara gåvor. Fast är sommaren min favorit årstid?!

Ni som sett min bild i bloggens överkant förstår nog att jag är lite av en höstmänniska oxå. När vinden viner,löven faller ner från träden och virvlande dansar längs marken. Alla vackra färger, den höga luften.

Kanske varje årstid har sin tjusning liksom varje landskap har sin.
När jag skriver de tänker jag tex på lappland,fjällen som jag älskar på sommaren. Att ströva omkring på fjället i tystnaden, insupa de mäktiga vackra.... De är livet...verkligen.
Tänker tillbaka på förra sommarens besök i Abisko med värme, underbara dagar med min älskling. Vandringen på Björnfjället. Den lilla vita kyrkan som fick oss att drömma....
Suck....så underbart de var.

Tyvärr har vi långt till fjällvärlden, men för den som har möjlighet är de en upplevelse att rekommendera Om inte annat, ta bilen upp på högsta punkten på Dundret i Gällivare, det är bilväg hela vägen upp på kalfjället. magisk utsikt och underbar promenad miljö.

Där uppe tillbringade jag många långa timmar vandrande, tänkande förra sommaren. Helt ensam med min hund, och de var nyttigt, väldigt nyttigt. Kom till många kloka beslut där uppe. Beslut om hur mitt liv skulle se ut, hur jag ville leva och vem som skulle ges möjlighet att påverka de.....

Inga kommentarer: