fredag 22 maj 2009

Sista arbetsdagen denna vecka.

Vaknar till en grå-mulen fredag. Det duggregnar ute, sitter och funderar på hästarna i stallet. Om dom behöver sina regntäcken eller inte. Jag tror inte de, förmodligen slutar de droppa rätt snart och då får dom gå och svettas. Små russ med russpäls behöver inte täcke för lite väta beslutar jag mig för. Hur gjorde vildhästarna förr.... dom har ju dessutom regnskydd att söka sig in i om dom vill.

Kvällen igår fortskred som em i övrigt, tog in hästarna, pratade i tele med min kära vän, hon som säger de jag tänker samtidigt som jag gör de... hon som förstår innan jag förklarat. Vi skojade och skämtade på dom mest bisarra sätt, vår humor är de verkligen något fel på. Om de jobbigaste jobbiga kan vi hitta något tokigt att säga, så att vi sedan kan skratta åt de. Ett sätt att bearbeta kanske. Men de fungerar. Livet känns alltid lättare då vi surrat bort ett tag.
Helst då på riktigt och inte i telefonen.
Sedan såg jag bonde söker fru med yngsta dottern, snabbsamtal från Fia som är tillbaka i sin vardag igen. Efter de somnade jag sött och ensam i min säng.
Vaknade inte ens av min sambo då han senare lade sig.

Nej nu är de dax att ge sig av, mot stallet och jobbet..... ha en bra förmiddag!!!!

Inga kommentarer: