onsdag 6 maj 2009

Vad får man skriva..

Jag blev lite tankfull för en stund, vad får jag skriva i min blogg om mitt arbete, hur långt kan jag gå utan att vara " illojal " mot företaget.
Funderade och bestämde mig för att de jag skriver inte kan skada någon. Jag har inte en enda gång nämnt var jag jobbar och vem min arbetsledare är.
En person som faktiskt är duktig på att vara chef, hon vågar vara de på både gott och ont! ..
Och sparkraven hänger över alla arbetsgrupper inte bara våran, så det ser förmodligen ut precis som jag beskriver på många ställen runt i kommunen. Väljer vi som ser eländet att tiga, vem ska då föra de hjälpbehövandes röster??
Och hur länge orkar vi med både psykiskt och fysiskt...???

2 kommentarer:

Ewa sa...

Klart du kan skriva som du gör, du nämnder ju inga namn. Och ang "företaget". Hur illojala är de mot er då?! Vore jag er skulle jag gå till facket och tidningarna, om inte för era/företagets "kunders" skull.

Kram, och stå på er - annars gör någon annan det.
/Ewa

Ewa sa...

Godmorgon!

Bröta ihop. Det är bondska... Näe, jag ides inte gå ut. Var för trött och lat igår, igen. Usch vilket ekorrhjul man hamnat i av att bara gå...

Imorgon, du menar alltså fika på fredag?! Ja, gärna. Låter trevligt.

Kram
Ewa