lördag 28 juni 2014

Fotboll klockan sex

Japp någon svamlig vm final, orkar inte bry mig. Men DE orkar maken. Själv myser jag ner mig i soffan medan maken går en trappa upp till sin sportvrå.
Jag tittar på repris av senaste husfixarna och somnar vid sista reklam pausen.
Vaknar precis då de slutar, spolar tillbaka och ser de igen. När jag tittat klart ser jag att Mozart står och ser bedjande på mig. Kvällspromenad dags tycker han, jag tar mina lurviga vänner och går ut. Men vad har hänt? Så underbar kvällsluften är!
Varmt, vindstilla och så vackert att de gör ont nästan. Känslan fyller upp hela mig. En riktig sommarkväll! Så underbart, kommer hem. Vattnat blommor ute och växthuset. Tar ner tvätten från linan. Och viker in den. De luktar gott. 
Åh om jag hade någon att dela detta underbara med. Jo jag har min man, han som ligger i mörkret på övervåningen i sin tv hörna. Men de räknas inte. 
Jag delar mina känslor med er och hoppas att även ni känner av sommaren i kväll. 

Inga kommentarer: